sabato 31 marzo 2012

I Gnognosaurs in mostra



I GNOGNOSAURS AL 

VISIONARIO!

INAUGURA MARTEDÌ 3 APRILE ALLE ORE 18.00 LA MOSTRA DI ANDREA “DREE” VENIER “GNONOWOOD: IL JURASSIC AL JERE DUT UN UN CINE” - INGRESSO LIBERO -


[UDINE 30 marzo 2012]


Il occasione delle celebrazioni del 3 aprile, Festa del Friuli, il CAV – Centro per le Arti Visive con il C.E.C. – Centro Espressioni Cinematografiche di Udine in collaborazione e con il finanziamento dell’Arlef – Agjenzie Regjonâl pe Lenghe Furlane,  inaugurano martedì alle ore 18.00 al Visionario di Via Asquini la mostra Gnognowood: il jurassic al jere dun un cine dell’artista, grafico, illustratore e giornalista friulano Andrea “Dree” Venier. Protagonisti saranno i Gnognosaurs, simpatici dinosauri tonti che parlano in friulano, proposti da Venier nella collana a fumetti che porta il loro nome. L’evento è a ingresso libero e si svolgerà alla presenza dell’autore, che sarà a disposizione per rilasciare delle dediche, e del direttore dell’ARLEF William Cisilino.

Il titolo della mostra al Visionario è quello dell’ultimo libro dei Gnognosaurs, Gnognowood, dove un gruppo di dinosauri anima tante e divertenti avventure cinematografiche. Come Venier racconta nei suoi fumetti, infatti, il cinema non è stato inventato nell’800 dai fratelli Lumiére in Francia, bensì milioni di anni prima, durante il periodo Giurassico, proprio dai Gnonosaurs. Ecco allora che in mostra si potranno vedere, nel formato originale 70 per 100, i poster dei paleo-kolossal più famosi, che hanno anticipato l’industria moderna del cinema: capolavori come “Forrest Gnogno”, che verrà imitato milioni di anni più tardi con “Forrest Gump”, oppure “Il bon, il brut e il gnogno” o “The Gnognos brothers” (ricordiamo che alcuni di questi sono già stati esposti al Visionario durante la Mostre dal Cinea 2011).

Il coloratissimo allestimento curato da Piera Nodari per Ateneo delle Idee sarà arricchito da una selezione di tavole originali del fumetto Gnognowood e da sagome cartonate dei dinosauri.  Saranno inoltre proiettati booktrailer, animazioni sperimentali e interviste.

La mostra Gnognowood: il jurassic al jere dun un cine rimarrà aperta fino a domenica 15 aprile e sarà visitabile tutti i giorni negli orari delle proiezioni cinematografiche, a ingresso libero.

LA MOSTRE “GNOGNOWOOD: IL JURASSIC AL JERE DUT UN CINE” DI ANDREA “DREE” VENIER E SARÀ INAUGURADE MARTARS AI 3 DI AVRÎL AES 6 DI SERE  - JENTRADE LIBARE

                                                                                                 [Udin ai 30 di Març 2012]

Udin - In ocasion des celebrazions dai 3 di Avrîl, Fieste dal Friûl, il CAV – Centro per le Arti Visive dutun cul CEC – Centro Espressioni Cinematografiche di Udin, in colaborazion e cul finanziament de ARLeF (Agjenzie Regjonâl pe Lenghe Furlane), al inaugurarà ae 6 di sere li dal Visionario di Udin in vie Asquini, la mostre “Gnognowood: il Jurassic al jere dut un cine!” dal artist Andrea “Dree” Venier. Protagoniscj di cheste aventure a saran i Gnognosaurs, simpatics dinosaurs gnognos che a fevelin par furlan, metûts adun di Venier inte serie di fumets “I Gnognosaurs”. La mostre si fasarà cun jentrade libare e la inaugurazion si davuelzarà cu la presince dal autôr, che al sarà li ancje pes dedichis, e dal diretôr de ARLeF William Cisilino.

Il titul de mostre dal Visionario e je chê dal ultin libri sui Gnognosaurs, li che chescj personaçs a jentrin intal mont dal cine. Cun di fat il cine, daûr di ce che al dîs Venier, nol è stât inventât dai fradis Lumière intal Votcent in France, ma milions di agns prime, intal Jurassic, propit dai Gnognosaurs. Cussì o podarìn viodi in mostre, intal formât origjinâl 70 x 100 cm, i posters dai “paleo-kolossals” plui famôs che a àn anticipât la industrie moderne dal cine. Lavôrs di mestri tant che “Forrest Gnogno”, che al sarà imitât milions di agns dopo cul remake “Forrest Gump”, “Il bon, il brut, il gnogno” o “The Gnognos brothers” (o ricuardìn che cualchidun di chescj posters a jerin za stâts esponûts li dal Visionario intant de Mostre dal Cine intal Dicembar dal 2011).

Il vivarôs alestiment inmaneât di Piera Nodari par Ateneo delle Idee, al sarà inricjît cuntune selezion di taulis origjinâls dal fumet “Gnognowood” e cun sagumis cartonadis che a rapresentin i personaçs dal fumet stes. A saran proietâts ancje “booktrailers” (presentazions filmadis dal libri) dai Gnognosaurs, animazions sperimentâls e intervistis.

La mostre e restarà vierte fin a Domenie ai 15 di Avrîl e si podarà visitâ ducj i dîs intai oraris des proiezions. La jentrade e je sore nuie.

3 commenti:

  1. Ciao!
    Cerco l'albo di Dylan Dog in furlan.
    Puoi aiutarmi?
    Grazie!!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ciao,
      ecco un articolo proprio di Dree Venier (segnalatomi da lui stesso, grazie Dree)

      http://www.lapatriedalfriul.org/?p=3540

      Alessandro

      Elimina
  2. Ciao Alessandro,
    grazie per la risposta.
    Conoscevo quell'articolo,solo che purtroppo non riesco proprio a trovare una copia dell'albo in questione.

    RispondiElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...